Dospělost

06.12.2020

Dospělost - důležitý mezník v životě každého z nás. Každý ji vnímáme jinak a tento pojem pro nás znamená něco jiného. A jak ji vnímám vlastně já ? Přijdu si "dospělá" ?

Pro někoho znamená být dospělý, když oslaví osmnáctiny. V tomto věku má člověk spoustu nových možností - může volit, řídit, najít si práci, pít, ale většina z nás si neuvědomuje, že na nás také padá nějaká zodpovědnost.  

Přijde mi, že si některé dnešní 13 - 15leté holky myslí, že jsou strašně "dospělé", protože jsou "cool", mají kluka a nevím co ještě (upozorňuji, že toto je můj názor a Váš se samozřejmě může lišit). Svůj "báječný" život ukazují světu pomocí instagramu a díky těmto skutečnostem jsou něco víc než ti druzí.

Ale já si nemyslím, že je to o tom, o čem jsem psala v předchozích odstavcích. Jako dospělá nesu za veškerá svoje rozhodnutí zodpovědnost a vypořádávám se s jejich následky. 

Být dospělá není jen o tom, že oslavím osmnáctiny a teoreticky si můžu dělat, co chci. Není to jen o tom, že si budu užívat všech výhod, ale že taky začnu dělat něco pro svůj život. Pro mne to znamená, že se dokážu postarat sama o sebe, ale taky o ostatní. Dokážu se postarat o svoji domácnost. Mám nějaké cíle, pro které něco dělám. Mám nějaké vlastní příjmy. 

Připadám si skutečně "dospělá" ? Ne. Věkově sice ano, ale v jiných ohledech ne. Sice jsem byla volit, sice se snažím řídit (za volantem mi to není úplně nejpříjemnější, ale pomalu si k sobě nacházíme cestu), sem tam si loknu trochu vína (protože už můžu), ale dospělá si v pravém slova smyslu opravdu nepřipadám. 

A proč ? Momentálně (a určitě ještě nějakou dobu) se nedokážu sama uživit - sice mám nějaké příjmy a snažím se část výdajů (a chtěla bych víc) platit sama, ale na vlastní domácnost to v žádném případě nestačí. Co se týče vaření, tak to mě i baví - ráda něco uvařím pro celou rodinu (od jara, kdy jsem byla doma, jsem vařila skoro pořád) a co se týče domácích prací, tak se také snažím hojně vypomáhat ;) (i když by to vlastně měla být samozřejmost....).

Vlastní cíle a priority ? Ty zatím mám a snažím se pro ně něco dělat. A když nevyjdou mám záložní plán. Já jsem totiž člověk, který myslí na budoucnost (až moc přehnaně) a nedokáže si užívat přítomnost.

Ale stačí to všechno na to, abych si připadala dospělá ? Ne. Jak jsem již psala výše, jsem stále závislá na něčí pomoci, abych mohla přežít. A jako dospělá bych měla pomoc spíš dávat než ji neustále sama potřebovat (ano, každý potřebuje někdy pomoct, ale nemělo by to být v jednom kuse......).

Toto je jedna z mých úvah, ke které jsem měla potřebu se vyjádřit. Znovu Vás upozorňuji, že toto je pouze můj názor a ten Váš může být v každém ohledu jiný ;) Pokud by Vás něco zajímalo, nebojte se zeptat v komentářích nebo můžete vyplnit formulář dole :)

Clara

Zde mi můžete zanechat zpětnou vazbu.

A také cokoliv, co máte na srdci ;)

Děkuji Vám ;)

"Life begins after coffee."

          (Citát z mého hrnečku na kávu)

"Měníme se, protože musíme."

                                    (James T. Kirk)

"Abys mohl být dobrým vzorem pro ostatní, měl bys bys být tím nejlepším vzorem sám pro sebe."

                     (Jedna z mých myšlenek)

"Když vyloučíte nemožné, tak to, co zbude, musí být pravda."

                                               (Spock)

Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky