Skleněný pokoj

12.12.2020

Skleněný pokoj - to je slavný román od Simona Mawera inspirovaný vilou Tugendhat a osudy jejich majitelů. Jak už jsem psala v jednom z předešlých článků, vila Tugendhat je jedno z míst, které bych chtěla v budoucnu navštívit. A z velké části k tomu přispěly nádherné popisy interiérů v této knize ;)

Kniha má 388 stran a vydání, které mám doma, vyšlo v roce 2012 v nakladatelství Kniha Zlín.

Příběh pojednává o Viktoru a Liesel Landauerovým, kteří sní o "vznášejícím" se domu. Sen o vlastní vile se jim splní a z domu se stane architektonický skvost. Navštěvují ho různý umělci, ale hlavně také blízcí přátelé Landauerových a maželé zde vychovávají své děti.

První část knihy se odehrává v době před a během 2. světové války - v jejím důsledku se k Landauerovým dostane Viktorova milenka Katalin, která dělá chůvu jejich dětem. Idylka však brzy skončí, protože je Viktor Žid. Manželé odjedou do Švýcarska a o dům se stará jejich řidič Laník.

V dalších částech knihy se prolíná několik dějových linek - život Landauerových, osud Lieseliny kamarádky Hany a dále pak život Laníka. Co je však spojuje, je osud domu. 

Já jsem si knihu přála loni k Vánocům a výběru jsem nelitovala. Knihu jsem přečetla několikrát a určitě si ji ještě mnohokrát přečtu ;) Celkově jsem  milovník knih, které se odehrávájí za doby 2 sv. války a tato kniha není výjimkou. Je zde krásně vykreslená atmosféra tehdejšího Brna (bavilo mě číst o místech, kudy se někdy i procházím) a hlavně nádherné popisy prostorů vily.

Část knihy se odehrávala až za komunismu, což je období, o kterém mě nebaví až tolik číst, ale zde mi to vůbec nevadilo a do knihyto bylo pěkně zasazeno. Co oceňuji, je také to, že kniha byla psána z pohledu více postav - pro někoho je to možná chaotické, ale dle mého názoru jsme tak mohli vidět charakter všech postav z různých úhlů pohledu.

Nevím, co všechno můžu napsat, abych neprozradila moc... Pokud jste Skleněný pokoj četli, tak mi můžete dát vědět do komentářů, jak se Vám líbil a pokud ne, tak Vám ho vřele doporučuji ;)

Možná jste ještě zaregistrovali, že je podle knihy natočen i stejnojmenný film - přiznám se, že jsem z něj byla dost zklamaná, jelikož kniha má podle mě velký potenciál, který ve filmu nebyl využit....

https://www.csfd.cz/film/601711-skleneny-pokoj/prehled/

Dále pak podle knihy vzniklo divadelní představení v Městském divadle v Brně, které jsem však neviděla a nemohu ho posoudit ;)

https://www.mdb.cz/inscenace/353-skleneny-pokoj

To je ode mne vše a přeji Vám krásný víkend !

Clara




Zde mi můžete zanechat zpětnou vazbu.

A také cokoliv, co máte na srdci ;)

Děkuji Vám ;)

"Life begins after coffee."

          (Citát z mého hrnečku na kávu)

"Měníme se, protože musíme."

                                    (James T. Kirk)

"Abys mohl být dobrým vzorem pro ostatní, měl bys bys být tím nejlepším vzorem sám pro sebe."

                     (Jedna z mých myšlenek)

"Když vyloučíte nemožné, tak to, co zbude, musí být pravda."

                                               (Spock)

Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky